روش نصب موتور کولر آبی

روش نصب موتور کولر آبی


در صورتی که موتور کولر آبی شما دچار مشکل شده است و نیاز به نصب موتور جدید کولر آبی دارید می توانید آن را به گروه آچار بسپارید. آچار با تیمی متخصص در زمینه تعمیرات ساختمان همیشه در دسترس می باشد. برای این کار کافیست با شماره تلفن آچار تماس گرفته و حضور کارشناسان آچار را در محل خود داشته باشید.

🔷معرفی موتور کولر آبی

از اجزای بسیار مهم و حیاتی برای کار کردن کولر، موتور کولر می باشد. اگر موتور کولر آبی به درستی کار نکند کولر هم خروجی مناسبی نخواهد داشت. موتور کولر آبی یک دستگاه برقی می باشد که می تواند نیروی برق را به نیروی حرکت تبدیل کرده و با کمک یه تسمه آن را به حرکت دربیاورد. تسمه تولید باد را انجام خواهد داد. با نزدیک شدن تابستان راه اندازی کولرهای آبی از اهمیت خاصی برخوردار می شود و در این بین روش نصب موتور کولر آبی هم ممکن است از مشکلات بسیاری از افراد باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد این مشکل صحبت کنیم و روش تعمیر و نصب آن را ارائه نماییم. پیشنهاد می شود در صورتی که آشنایی لازم را با تعمیرات ندارید از یک متخصص کاربلد در این زمینه کمک بخواهید.

🔷روش باز کردن موتور کولر آبی

در ابتدای کار باید با توجه به نکات ایمنی کار خود را شروع نمایید. در شروع کار دریچه های کولر را باز نموده و فیوز کولر را قطع نمایید. اگر فیوز کولر برق جداگانه ای ندارد پس حتماً از خاموش بودن کلید موتور کولر آبی اطمینان حاصل فرمایید.

نصب موتور کولر آبی نیاز به دقت دارد و باید مراحل آن را به درستی طی نمایید.برای جدا کردن موتور کولر باید ابتدا از آچار هشت و انبر دست استفاده کرده و پیچ ها را که به پایه وصل می باشد را شل نمایید. در مرحله بعد باید سیم هایی که از موتور به بخش پنل وصل هستند را جدا نمایید. بعد از آن باید پیچ های وصل شده به موتور را جدا کرده و تسمه را از ته موتور دربیاورید و موتور کولر را خارج کنید.


دقت نمایید که بدون آشنایی داشتن با روش باز و بسته کردن موتور کولر مشکلات زیادی را خواهید داشت. بعد از این که موتور تعمیر شد و شما قصد دارید آن را به سر جای خود بگذارید باید دقت بیشتری را نمایید. حتماً تسمه باید در سرجای خود قرار گیرد و قسمتی که تسمه خور می باشد را باید بیرون بگذارید و بخشی به نام پولی پروانه را بر روی یاتاقان‌ها گذاشته و اطمینان پیدا نمایید که این پولی‌ها در یک ردیف قرار گرفته باشند و شل بسته نشوند. پیشنهاد ما این است در صورتی که زمینه فنی ندارید، از گروه متخصص آچار در این زمینه کمک بخواهید.

🔷زمان تعویض موتور کولر چه موقعی می باشد؟

سوالی که بیش تر افراد به پاسخ آن نیاز دارند این است که از کجا متوجه شوند که موتور کولر آبی نیاز به تعویض دارد؟ زمانی که متوجه شدید در زمان کار کردن کولرتان صدای ناهنجاری از آن خارج می شود باید به آن شک کرده و سریعاً آن را به یک تعمیرکار نشان دهید.
در صورتی هم که مدت ها است موتور کولر کار می کند و دیگه قدرت چرخش اولیه خود را ندارد باید در فکر تهیه و نصب موتور جدیدی برای کولر خود باشید.

🔷ابزار لازم جهت نصب موتور کولر آبی

کولر آبی و همچنین موتور آن چون با برق سروکار دارد می تواند به دستگاهی خطرناک تبدیل گردد. رعایت نکات ایمنی از جمله مواردی می باشد که در صورت رعایت نکردن منجر به حادثه ای غیر قابل جبران خواهد شد. در زمان کار باید از برق نداشتن بدنه کولر مطمئن باشید و سپس اقدام به نصب آن نمایید.
جهت این که متوجه شوید بدنه کولر شما برق دارد یا خیر باید از یک فازمتر سالم استفاده نمایید و یا با یک حرکت سریع دست متوجه برق دار بودن آن بشوید که البته روش دوم روش ایمنی نمی باشد و نیاز به تجربه متخصصین دارد.
موتورهای کولرهای آبی وزن بالایی دارند و جهت حرکت دادن آن باید از فرد دیگری نیز کمک بخواهید.
ابزار مورد نیاز جهت نصب موتور کولر آبی انبردست، فازمتر و یک آچار نمره هشت می باشد.

🔷نکات مهم جهت بررسی قبل نهایی شدن نصب موتور کولر آبی

  1. قبل از نهایی شدن نصب موتور کولر آبی باید به یک سری ازنکات توجه نمایید تا پس از محکم شدن کولر بر روی پایه از نصب صحیح و کارکرد درست موتور کولر آبی خیالتان راحت باشد.
  2. پیچ ها و همچنین پیچ بست بخش نگهدارنده عقب موتور را با کمک فازمتر محکم کنید.
  3. حتماً تسمه موتور را بررسی نمایید تا مطمئن شوید که خیلی نرم یا سفت نمی باشد.
  4. دقت نمایید که منافذ خنک ‌کننده موتورکولر آبی در هر دو سمت و به طرف پایین قرار گرفته باشد.
  5. تسمه کولر را به طورمستقیم و در یک ردیف قرار بدهید.
  6. بعد از تمام شدن کار خود حتماً تسمه را چک کرده تا از شل و یا سفت بودن آن اطمینان حاصل نمایید زیرا شل بودن تسمه می توان کارایی کولر را کم کند و در صورتی هم که سفت بسته باعث فشار آوردن به موتور کولر می گردد.

🔷سپردن نصب موتور کولر آبی به متخصص کار کولر

مطالبی که در بالا عنوان نمودیم می تواند کمکی برای انجام نصب موتور کولر آبی شما باشد ولی توجه به این نکته هم مهم است که هر کاری نیاز به متخصص در زمینه خود دارد و در صورتی که سررشته ای در این کار ندارید حتماً باید به یک تعمیرکار زبده رجوع نمایید. تعمیرات کولر آبی از خطرناک ترین کارهایی است که ممکن است به دلیل نشت برق در بدنه و یا موتور کولر جان افراد را به خطر بیندازد. پس با روش هایی که در بالا عنوان نمودیم حتماً از قطع بودن جریان برق در کولر اطمینان حاصل نمایید.

در صورتی که با این راهنما باز هم نمی توانید کار تعمیر و یا نصب موتور کولر آبی خود را انجام نمایید می توانید با گروه حرفه ای ” آچار” که سالیان زیادی در زمینه تعمیرات انواع برندهای کولر آبی تخصص دارند استفاده نمایید. شما عزیزان در تمام نقاط تهران می توانید با شماره تلفن آچار تماس حاصل نموده و حضور تعمیرکاران زبده را در محل خود داشته باشید.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *